Jutta külföldön...

Friss topikok

  • norway_baby: LÁTNI akarom a képeket! ;) (2009.06.30. 23:48) Nem unatkoztam.. II.
  • ajutta: @kidddo: uuu:D:DD (2009.06.28. 20:58) Nem unatkoztam.. I.
  • kidddo: Igaza van Tibinek, ne viccelj.. én tutira nem tudnék németül még kommunikálni sem, nemhogy tárgyat... (2009.06.28. 13:17) Angol
  • ajutta: @kidddo: JA :) (2009.05.24. 13:27)
  • -orchid-: Mikor jössz pontosan, összefutunk szerinted? Mi 15-17ig Pesten leszünk? A palacsintához annyit, ho... (2009.05.07. 10:55) Gulyás meg a palacsinta

Linkblog

bóódogság!

2009.03.30. 22:18 | ajutta | 2 komment

Hee!

Jó, hogy itt mindig történik valami:) Nem tudom, hogy kik olvassák, így nem írok le mindent, mielőtt valakinek megváltozna a véleménye rólam :P:P dena.. (aki még nem szólt, hogy olvassa, az írhatna..:P)

Voltam Rothenburgban tegnap. Annyira nagyon nagyon szép az a városka, hogy hűűűha! Van egy "altstadt" része, ami körül még a városfal is áll. Sok sok igazi frank házikóval! Olvastam róla, mielőtt ellátogattam oda. Azt írta valaki egy blogon, hogy télen-nyáron karácsony van ott.. Furcsállottam, de már értem. Rengeteg karácsonyi dísz van, és mindenhol a Diótörő-fíling érvényesül. Volt egy kis múzeumszerűség is(ahova nem mentünk be, mert a jegy drága volt), amit úgy kell elképzelni, mintha a télapó és a manók ott dolgoznának. Sok sok (nekemvaló) játék, kis ökörségek.. nagyon jóóóó!!

De a nap fénypontja nem ez volt és nem is másik múzeum (hogyan kínozták az embereket..). HANEM láttam cicákat és tudtam is simogatni!!!!!!!!!!!!!!!!!! hát valami fantasztikus volt!!! tiszta puhák voltak.. az egyik tiszta bolond volt.. véletlenül beverte a fejét, meg elesett.. tükrözte az illuminált állapotot:) majd rakok be képek, de még töltődnek!

Ma pedig sikerült kiderítenem, hogy mit fogok tanulni és hogyan és mikor és a többi:) jó, hogy már egy hónapja itt vagyok.. neeem??:) Marketinget tuti hogy itt fogok tanulni, mert szeretném majd elfogadtatni, meg itt sokkal jobb mint otthon!! Azt leszámítva, hogy az óra elején a tanár odajött hozzám, megkérdezte, hogy voltam-e már ezen az órán, és mertem azt válaszolni, hogy nem!!!:) Majd, kb 50ember engem bámult és kérdezett tőlem valamit, megintcsak. Hát azt sem értettem.. majd amikor a többi megfogalmazását sem értettem, akkor egy újabb nemmel válaszoltam. Biztos ami biztos.. Egyébként óra végére sikerült magam összeszedni, és eléggé sok dolgot felfogtam már!!! Szal jó volt és érdekes és tanulságos!!

Érdekesség: minden wc-ajtó befelé nyílik (engem kissé idegesít, mert nem ehhez szoktam), valamint mindig és mindenhol van wc-papír!!!!! :O

Ettem spanyol kaját.. hmm.. a spagettijük jó :P, de ők aztán durva salátákat tudnak enni.. izgalmas ízek a négyzeten. Minden pillanatban mást tudtam volna mondani, hogy mennyire tetszik, illetve nem.. furi.

Még mindig a kajáról: Az első héten elvittek minket megetetni. Választhattam a bor és a sör között (mert ugyebár ez is laktató) valamint a pasta és a pizza között. Hát annyira nem vagyok pizzarajongó, ezért gondoltam, legyen pasta. Rossz döntés volt. Van képem, hogy nézett ki a tészta, de azért le is írom: a tészta megfőzve, rádobálva egy kis kákics (amit a nyulak nagyon szeretnek és sárga virága van, ha elvirágzik akkor meg tudod fújni azt a fehér valamit -> jól hangzik:) ), plusz némi erős paprika. Szósz semmi. Hát ki tudja, megkóstóltam. Szeretem a tésztát, tehát az első ízlelésre, mint bármilyen tésztának, olyan íze volt.. Később rájöttem, hogy ez CSÍP!!! de annyira,hogy nagyon!!!! levegőt nem kaptam és még másnap is fáj a nyelvem.. :( Páran szóltunk, hogy ez nem pálya(4en). A pincér felajánlotta, hogy hát akkor elfogadjuk-e a pizzát. Természtesen el! Hát ők kaptak és nagyon finom volt.. Engem elfelejtettek:( Sebaj.. Azért megkóstolhattam... ;)

Pénteken voltam bulizni. Az egyetemen az erasmusok csináltak egy spanyol bulit. Én is tiszteletemet tettem (most a buliban azt mondták, tiszta spanyol vonásaim vannak, és ma voltam tabakban, ott megállapította az eladó, hogy olasz vagyok... erről ennyit. nem szabad meglepődnöm, de egy afrikain, vagy egy kínain elgondolkodnék..). ÉS!! találkoztam ebben a buliban, egy magyar fiúval:):):) jogot hallgat debrecenben! Nem beszélgettünk sokat, sőt mondhatni semmit!!! De azért jót tett a lelkemnek pár igazi magyar szó!! (DE azért szeretem ám a konferenciabeszélgetéseket is magyarul!!)

Buli végén hazajöttünk. Itthon valami különleges okból kifolyólag nyitva volt a kneiperaum. Benéztünk. Kedves volt velem mindenki!! Választhattam mit akarok hallgatni! Egy másik ember tanított a német kifejezésekre, egy harmadik magyarul akart tanulni, a negyedik táncolni hívott(ő lány volt), az ötödik pedig a szépfiú volt, akiről már írtam!! Beszélgetett velem.. de lehet hogy nem értett... Tehát inkább erről csak ennyit írnék.. :)

Elfáradt a kezem, meg az agyam, meg a szemem...

noh. ő. hej. pápá

A bejegyzés trackback címe:

https://jutticsek.blog.hu/api/trackback/id/tr301036380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MaYa 2009.03.31. 13:02:37

Nézd már!Első...:)

norway_baby 2009.04.02. 01:47:49

Azt, hogy magyarul tanítsuk a külföldieket, már rég feladtuk. Esélytelen.
Lassan a külföldi kajákhoz is úgy állok, hogy inkább megkérdezem, hogy mit eszek, mielőtt megeszem... :D
süti beállítások módosítása