Jutta külföldön...

Friss topikok

  • norway_baby: LÁTNI akarom a képeket! ;) (2009.06.30. 23:48) Nem unatkoztam.. II.
  • ajutta: @kidddo: uuu:D:DD (2009.06.28. 20:58) Nem unatkoztam.. I.
  • kidddo: Igaza van Tibinek, ne viccelj.. én tutira nem tudnék németül még kommunikálni sem, nemhogy tárgyat... (2009.06.28. 13:17) Angol
  • ajutta: @kidddo: JA :) (2009.05.24. 13:27)
  • -orchid-: Mikor jössz pontosan, összefutunk szerinted? Mi 15-17ig Pesten leszünk? A palacsintához annyit, ho... (2009.05.07. 10:55) Gulyás meg a palacsinta

Linkblog

Az első két hét

2009.03.09. 14:49 | ajutta | 10 komment

Hejj!

Nem egyszerű itt az életem.. Kissé sok nehezség állt utamba. Gondoltam, hogy nem lesz oly egyszerű, de azért ennyire nem gondoltam volna vészesnek:

Így kezdődött: március 2.-án hétfőn, fél 8tól vehettem át a kulcsot a kis szobácskámhoz. Itt voltam kb 8 és fél 9 között. Kint állunk (anyu és apu kíséretével) a koli előtt, hát bemenni kissé nehézkezesen, de kikerül. A házmester sehol, és mint kiderül a telefonszáma (ami meg volt adva ott, hogy mikor tudok költözni) nem volt jó. Frau E. Kienast, a koli vezetője (gondolom én) természtesen nem tölti munkaidejét, hanem a suli a közelében egy nagy épületben... :@ Próbálkoztam/tunk az itt lakóktól segítséget kérni, miként juthatok be a szobámba.. hát természetesen senki nem tudott segíteni. Bár egy csini német fiú készségesen állt rendelkezésünkre, összevissza telefonált és futkozott.. de semmi:( AZTÁN csodák csodájára megjelent a házmester. Lett kulcs.

A lakosztályom nagyon csini. Egyedül vagyok az 5. emelet egy egyszemélyes szobában. Van saját konyhám (kb mint a @) és van fürdőm, ez kissé rosszabb állapotban van, mint a @os, de tökéletes! Amint rájövök, hogyan kell ide képet illeszteni, csatolom:)

Míg bajlódtam a beköltözéssel, találkoztam egy spanyol lánnyal, Kármennel (Carmen). Nem tudom, hogy miért, de ő tudta, hogy kedden kell suliba mennünk csak, és ő azt is tudta, hogy hova. Hát én hiába néztem, én ilyen mailt nem kaptam. Jó nem? Tehát én ráhagyatkoztam. Nagyon nehezen tudtunk csak kommunikálni, mert ő inkább angol.

Hát kedden bementünk ketten a suliba, hogy hello, megérkeztünk, mi a feladatunk.. Ott mondta a kinti koordinátor, ANGOLUL (bár én szóltam neki, hogy nem beszélek angolul), hogy ugyanitt kb 2 óra múlva. OK. hát nézzünk körül. Kb 60x tévedtünk el, ugyanis ez az épület nagyobb mint a kiscelli meg a doberdo összerakva. Mikor beléptünk az irodájába, néz ránk: "szia Kármen.. és te??" nah mondom, köszi. Próbáltam viccesen felfogni, bár nem lehetett. ELVILEG mindenkinek volt egy mappája. Névreszóló. Angol illetve német kurzusos papírok, térképek, különböző szerződések. Nos: Nekem nem volt, így én lettem: ... (mint kiderült, ő egy török fiú, aki már itt van fél éve). Valamint: nem kaptam német kurzust, csak angolt és nem kaptam szerződéseket. Tehát jó volt a folytatás is.

Eltelt a két óra. Találkoztunk a többi erasmusossal is: finn lány (Pipsa), taiwani fiú (Soan), bolgár lány (Lidia), amerikai lány (Kate), ukrán lány (Olya) és a buddynkkal: Mathias. Kissé furi volt, hogy mki angolul beszél még a segítőnk is. Nem értettem semmit, csak mentem a többiek után.

Majd a németkurzus.. négyen vagyunk a haladóban: Kármen (portugál, spanyol, francia, olasz angol nyelvtudás mellett gyakorolja a németet), Pipsa (ő finneknél angolul tanul, emelett beszél finnül, svédül, tökéletesen németül, oroszul), Olya (kifogástalan angol, ukrán, francia és orosz plusz még egy, de ezt elfelejtettem) és én (magyar!!!!). Ciki volt.. ez van. van még mit tanulnom.. Jah és itt találkoztam a többi erasmusossal is : 4 török, további 4 spanyol, 2 japán, 1 újmexico, 1 orosz, 2 német!!! (németek, kint tanulnak hollandiában, és az erasmussal németországba jöttek tanulni.. idióták:) ) talán ennyien vagyunk.

Telt múlt az idő.. stb.. majd elkezdődött a suli elvileg: hát Juttikának egyedül nincs órarendje.. mert minek akarok én tanulni németül, ha mki angolt nyom.. wáááá Nagynehezen sikerült szerezni egy németes papírt. ezen csak!!!! rövidítések. hogyne. egy éve azt nem tudtam, hogy itthon mi az az ÁMI, minek a rövidítése, de persze, a német rövidítéseket ránézésből gondolom.. pff.. Nah mindegy. majd most igyekszem valamit megfogalmazni egy nagyon kedves tanárnak.. :) - azt mondták az..

Nos. ez a rövid helyzetjelentés.. DE még sokat tudnék írni, de félek azt már nem olvasnátok, tehát majd később!! :)

Annyira jól esik, hogy ilyen sokan írtok nekem és érdeklődtök!! KÖSZÖNÖM. Bocsi ha nem reagálok, fogok ám!!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jutticsek.blog.hu/api/trackback/id/tr24991432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

norway_baby 2009.03.17. 19:38:18

Szio!
Én sokkal többet is végig olvasnék, szóval nyugodtan írj. :D
Bakker neked sem könnyű az életed. De ez az ERASMUS, sok önállóságot tanulsz... :P

norway_baby 2009.03.17. 19:42:04

Ja és első, első, első. :D:D:D

kidddo 2009.03.17. 20:15:56

amúgy sztem velünk van a baj hogy nekünk minden ilyen bonyolult :D
azért örülök hogy megoldódtak a net problémák legalább. majd lassan belerázódsz. akármi van, csináld azt amit mi, mondd hogy te külföldi vagy és nem tudtad :D ez mindig bejön.. :D
mivan micikével és mucikával? néha még ők is hiányoznak! :D

b-e-t-t-y 2009.03.17. 21:41:55

Szia :)
Egyetértek Tibivel írj többet többet többet :D:D:D
Hamarosan jobb lesz minden, feltalálod majd magad ;)
puszikállak

kidddo 2009.03.17. 22:09:12

hallottátok már hogy dávidnak.... ;)

ajutta 2009.03.17. 22:12:51

micike mucika!!!!oo jól érzik magukat!
az durva szerintetek, hogy az első nap kiderült, hogy imádom ezeket a kacatokat és szőkéket?? :)

egyébkén mivan dáviddal?? :O:O
:D:D:D:D:D

Dave87 2009.03.17. 22:27:28

Erasmus közvéleménykutatás:
márc 15.-én tűztél kokárdát és elénekelted a Himnuszt? :D


amúgy a hangsúlyon van a szó... hallottátok már,hogy a Dávidnak oan akkoraaaaaaaaaaaaaa? :D:D

ajutta 2009.03.17. 23:16:49

@Dave87: hááát én itt megemlékeztem a würzburgi március 16.áról... :S

de már mindent értek ám Dave!! :) majd megkérdezek itt is pár embert, hátha hallották, de sztem tuti..:)

kidddo 2009.03.18. 00:47:28

sokkal egyszerubb lenne csinalni egy olyan blogot ahol minden erasmusos admin, azt akkor egy helyre kene csak kommentelni :D ez mar nekem sok :D nemtok ennyi helyre jofejsegeket irni :D:D:D:D

rumors 2009.03.18. 18:24:10

támogatom kidddo ötletét, mármint hogy ne kelljen egyszerre többfelé, nekem pl. 3 felé szakadni. :D
Bár én nem reagálok olyan jófejségeket, de lelkes olvasója vagyok valamennyi blognak. :)

Jutti most már a tiedet is nézegetem majd, tessék sokat írni, meg képeket betenni! Remélem már felvilágosítottak, hogyan kell. ;)

pussssz
süti beállítások módosítása